Wednesday, May 13, 2015

PERMULAAN BULAN MEI

Assalammualaikum. to all readers apa kabaq??! : D

alhamdulillah, permulaan bulan mei yang sangat baik untuk aku. since bermulanya 2015 nie rasa macam something wrong going on with me, yang paling kuat hentaman tue last month. bulan yang buat aku banyak befikir untuk move on. hahaha~

past few months ago nie bukanlah yang menarik untuk aku, rasa macam badan tue ada tapi otak dan hati merata-rata entah kemana. rasa macam susah mau fikir apa yang aku mau buat untuk life aku dengan keadaan diri yang kembali menganggur kerana atas sebab-sebab yang aku sendiri nda dapat elak. but what i learned is jangan bergantung berharap dengan orang, lebih-lebih lagi orang yang kau sayang. tidak semestinya kau bekawan bertahun-tahun dengan dia, dia mampu mau jaga kau, benda paling tergamak dia mampu buat untuk kau bila dia buat hati kau terluka,hancur dengan harapan yang dia bagi selama kau kenal dia.

i knew someone who's used to be my friend or maybe more than friend. we know each other mau masuk 2 tahun setengah or maybe 3. yah, kami rapat, aku sangka rapat aku sama dia boleh buat aku buktikan and yakinkan diri aku yang aku kenal and faham dengan dia, but im wrong. aku belum kenal dia, maybe cuma dia yang kenal aku since aku nie jenis suka becakap becerita yang bermacam-macam genre cerita, the one tempat yang aku selalu mengadu bila aku ada masalah, meluah kalau aku perlu apa-apa sampai aku disalah ertikan niat aku sebenar, but its okay bukan salah dia maybe itu salah aku sebab aku terlalu senangkan diri aku untuk dekat dengan dia sampai buat dia fikir begitu.

i love him. i trust him. kesilapan besar aku buat, aku terlebih berharap dengan dia. selama berkawan tue aku maybe tesilap pandang atau kurang alert yang sebenarnya kami berdua nie nda boleh bersama and lebih baik berkawan daripada lebih. things getting worse between us, but its okay too. banyak yang aku belajar bila lalui pengalaman buruk dalam hubungan nie. permulaan yang sangat susah untuk aku dan pengakhiran yang rasa macam its the end of my life. u all dapat imagine kah macam mana life aku time tue, bahasa pasarnya dalam masalah aku nie sebenarnya aku melalui saat-saat yang kecewa yang sangat di luar kemampuan.

Alhamdulillah, setelah 7 bulan melalui saat-saat genting tue, i manage to move on since i knew he found someone new, and yah aku doakan kebahagian dia. : ) perasaan bersyukur yang tidak terhingga bila aku dapat terlepas daripada perasaan yang selama nie aku rasa. rasa syukur yang kau rasa bersujud tue belum tentu dapat balas perasaan syukur yang Allah s.w.t bagi dengan diri ini.

sometimes, perasaan sedih kecewa tue Allah datangkan kepada kita sebab Allah mau kita sedar, berbalik kepada pangkal jalan, balik pada akidah yang maybe selama ini kita telupa. sebab yang paling besar hikmahnya tue ialah Allah s.w.t bagi peluang kedua untuk bertaubat atas sebab sayangnya Allah kepada diri kita sehinggakan Allah sendiri bagi hidayah untuk kita berubah. that's what i learn selama 7 bulan nie.

selalu ingat dan muhasabah diri sendiri bahawasanya setiap apa yang berlaku, dugaan yang kita hadapi, kecewa yang kita rasa, semuanya sebab Allah s.w.t mahu ajar kita besabar, besyukur, redha, dan cuma berharap hanya Allah s.w.t yang mampu bantu kita.

hopefully, apa yang aku rasa selama nie boleh buat aku ingat selalu hingga akhir hayat. doa untuk readers agar dilindungi oleh-Nya dan diberikan kebahagian yang berpanjangan. : )

that's all for tonight. see you'll again soon.

love,
Miss H.A


No comments:

Post a Comment