Thursday, December 15, 2011

Rezeki Allah s.w.t yang punya ... : ))

hello blogger!!

malam yang indah nie memang tak boleh blah bila ada orang cuba untuk menyakitkan hati kita, rite?

mama aku selalu cakap dengan kami adik beradik dulu, kalau kita ada duit kita tak buleh sombong cuz rezeki tue tuhan punya bila-bila masa jak tuhan bule tarik balik.. alhamdullilah, sampai sekarang kami adie beradik ingat apa yang mama aku tue cakap..

tapi entahlah kenapa mulut longkang nie nda la pandai mau jaga perasaan orang.. aku nda kesah la kalau hati kami adie bradik nie x kena jaga but at least perasaan parent kami tue.. memang dasar mulut longkang juga kan..

kami sedar sekarang nie kami sefamily nda lah sesenang dulu.. tapi kami still hidup tanpa menyusahkan family yang lain.. sometimes aku heran dengan perangai durang.. time kami senang dulu nda pula kami pernah menjatuhkan orang lain.. even kami tau durang kurang senang, malah kami cuba untuk buat durang rasa happy sama macam apa yang kami rasa.. kami nda harapkan balasan dari dorang.. tapi kami cuba minta supaya durang tidak menjatuhkan air muka parents kami...

kamu sedih nda kalu nampak mama kamu menjatuhkan air mata kerana sedih dengar berita yang dicakap yang bukan-bukan? sedihkan.. macam tue la feeling aku sekarang... aku try untuk nda mau nangis depan mama.. tpi nda dapat tahan suda tinguk mama aku nangis.. sekeras-keras aty aku nie air mata mama aku jak aku nda buleh nampak.. lemah hati aku bila nampak mama aku sedih.. anak mana nda sedih kan.. hee...

macam itu lah bha hidup di dunia nie.. sometimes bila senang orang ingat, ada juga orang yang sudah senang lupa dunia terus mcm dunia nie dia yang pegang.. huuuu... hidup nie memang banyak dugaan..

Tuhan tue mau duga sejauh mana kesabaran kami menghadapi dugaan yang diberi.. insyaAllah, kami buleh harungi..

banyak perubahan yang berlaku depan mata aku sekarang... bila aku bandingkan dengan time aku kecil-kecil dulu... jauh betul perbezaan... kadang-kadang harta tue buleh mengubah sesorang kan.. macam tue la juga yang aku nampak sekarang... ingatkan semua nie kita bule nampak dalam drama-drama tv3 jak, rupanya itu la realiti nya... : ))

ini jak la yang mampu dikongsikan untuk malam nie... selamat malam semua.. xoxo!

No comments:

Post a Comment